Societat
Nova campanya per promocionar el consum de fruita entre els més joves
‘Disfruita-la a l’estiu’ 2025 s’ha presentat al Parc Alegria de Juneda
El Parc Alegria de Juneda va ser ahir dimecres l’escenari de la presentació de la dotzena edició de la campanya ‘Disfruita-la a l’estiu’, organitzada per Unió de Pagesos amb el suport de la Diputació de Lleida, amb l’objectiu de fomentar entre els infants el consum de fruita fresca, saludable i de proximitat.
L’acte va comptar amb la participació del president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn; l’alcalde de Juneda, Antoni Villas; i el coordinador territorial d’Unió de Pagesos, Néstor Serra, a més de regidors del consistori i representants del món agrari.
Durant la seva intervenció, Joan Talarn va explicar als nens i nenes assistents que “parlar de fruita és parlar de salut, és parlar de qualitat, en definitiva és parlar de Lleida, ja que la fruita a part de ser un aliment molt saludable i de gran qualitat també ens identifica com a territori”. Per aquesta raó, el president va remarcar que “campanyes com aquesta són molt útils per educar els infants en hàbits saludables i, alhora, per estimar i posar en valor els productes que surten del nostre territori i tenen ‘Gust de Lleida’”.
Per la seva banda, l’alcalde de Juneda va agrair que s’hagi escollit el municipi per inaugurar la campanya i ha destacat el valor educatiu i lúdic de ‘Disfruita-la’. De la seva banda, Néstor Serra, d’Unió de Pagesos, va posar en valor la feina del sector agrícola i ha animat els infants a ser “ambaixadors de la fruita de Lleida”.
Després dels parlaments, els infants dels casals d’estiu de Juneda i rodalia van participar en un tast de fruita fresca, acompanyats d’un espectacle animat pel grup La Cremallera, i han rebut carmanyoles per continuar fomentant el consum de fruita en el seu dia a dia.
La campanya ‘Disfruita-la a l’estiu’ recorrerà diverses comarques de la demarcació durant les pròximes setmanes, amb sessions a Guissona, Linyola, Tàrrega, Sant Llorenç de Morunys, Bellver de Cerdanya i Montgai, entre d’altres.
Amb més de 500 infants participants previstos, la campanya consolida el seu paper com a referent en la promoció dels hàbits alimentaris saludables i el reconeixement dels productes de proximitat.