Societat
Griñó Ecologic supera els 40 milions de facturació el primer semestre
Millora resultats i registra un ebitda de 5,56 milions, després de créixer un 40%
Griñó Ecologic, propietat de la família Griñó de les Borges Blanques i especialitzada en serveis mediambientals i cotitzada a BME Growth, va tancar el primer semestre de l’any amb una facturació de 40,2 milions d’euros, un 14,3% més que en el mateix període de l’exercici anterior. L’ebitda (indicador financer que mesura la rendibilitat operativa d’una empresa abans de descomptar els interessos, els impostos, les depreciacions i les amortitzacions) va créixer un 39,7%, fins als 5,56 milions d’euros.
Aquesta evolució respon principalment al pla d’eficiència i optimització de costos que la companyia ha desenvolupat durant el darrer exercici, orientat a millorar els processos i el reforç operatius de les instal·lacions de tractament, segons va explicar la firma. Les actuacions en la renovació de vehicles, l’optimització de les plantes d’operació i la incorporació de millores tecnològiques contribueixent progressivament a incrementar l’eficiència de les diferents activitats.
Una altra de les fites recents ha estat la integració de l’activitat de Gelabert a Griñó Ecologic, que amplia el seu abast de prestació de serveis i tractament de residus, especialment en els sectors Horeca, industrial i de la construcció a Barcelona i àrea metropolitana.
Griñó Ecologic treballa en el desenvolupament de noves oportunitats vinculades a l’avaluació energètica de residus. En aquest àmbit, impulsa el seu posicionament en biogàs i biometà, dos línies estratègiques amb potencial de desenvolupament a mitjà i llarg termini.
En conjunt, el Grup Griñó compta amb més de 1.500 professionals, un total de 52 instal·lacions i més de 2 milions de tones de residus gestionats a l’any.

