Alcaldes de les Garrigues exigeixen frenar Nova Tracjusa

15/04/2025

Durant una trobada amb el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig, els representants municipals han expressat la seva preocupació pel projecte d'obtenció de gas a partir de residus

Els alcaldes de diversos municipis de les Garrigues van manifestar ahir el seu rebuig contundent al projecte de Nova Tracjusa durant una reunió mantinguda amb el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig, a Lleida. Els representants de les Borges Blanques, els Omellons, l'Espluga Calba, Fulleda, el Cogul i el Soleràs s'oposen fermament a la iniciativa que pretén produir gas a partir de residus a la planta d'assecatge de purins ubicada a Juneda.

Durant la trobada, els edils van sol·licitar la paralització immediata del projecte, advertint que la seva implementació podria provocar una important ruptura social a la comarca. El departament d'Agricultura, per la seva banda, ha optat per no realitzar declaracions després de finalitzar la reunió, mantenint així una postura prudent davant el conflicte generat.

Postura dels promotors del projecte

Els impulsors de Nova Tracjusa, formats per la cooperativa GAP i l'empresa lleidatana Griñó, han reiterat que la iniciativa compleix escrupolosament amb tota la normativa vigent. Així mateix, han destacat que tant els recursos presentats en contra del projecte com una denúncia interposada davant la Fiscalia han estat desestimats, fet que reforça, segons ells, la legalitat i viabilitat de la proposta.

Preocupació mediambiental

La principal inquietud dels consistoris opositors rau en l'impacte que aquesta instal·lació podria tenir sobre el medi ambient de la zona i la gestió dels residus. El projecte, que preveu l'obtenció de gas mitjançant el tractament de residus a la planta d'assecatge de purins de Juneda, ha generat un intens debat sobre la sostenibilitat i els possibles efectes secundaris al territori garriguenc.

Infolleida