Cultura
Les Garrigues Altes acullen un 'benchmark' per promoure experiències d’oleoturisme
Hi participen 25 persones, entre productors d’oli, tècnics de turisme, restauradors i responsables d’hotels gastronòmics, molins i agències receptives
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i l’Agència Catalana de Turisme (ACT) van organitzar ahir la segona jornada dedicada a conèixer les potencialitats de l’oleoturisme com una oferta turística de qualitat de les Terres de Lleida. Aquest benchmark s’ha dut a terme entre Les Garrigues i l’Urgell i s’emmarca en el pla de producte d’enogastronomia de l’ACT. El director del Patronat, Juli Alegre, va donar la benvinguda als assistents i va destacar que “el turisme ha de ser un actor que ens ajudi a fer de Lleida un millor lloc per viure, ara i en el futur, tal com hem deixat palès en el nostre Propòsit”. Per la seva part, l’alcaldessa de la Granadella, Elena Llauradó, va subratllar la importància que té l’oli per l’economia del municipi i de les Garrigues.
El benchmark d'ahir dimarts, d'un vessant formatiu, tenia com a objectius conèixer bones pràctiques i experiències d’èxit, obtenir aprenentatges que permetin enriquir l’oferta dels participants i els ajudin a fer una millor promoció i afavorir el treball en xarxa i la cooperació. L’acció va comptar amb 25 participants, entre ells, productors d’oli, tècnics de turisme, restauradors i responsables d’hotels gastronòmics, molins i agències receptives.
Els assistents van visitar el Centre de la Cultura de l’Oli i el Museu de l’Oli de Catalunya de la Granadella i els molins d’Olicatessen dels Torms i de Cuadrat Valley de l’Albagés. En aquest últim molí, que forma part de la DOP Les Garrigues, el xef Xavier Benet del restaurant Hostal Benet de les Borges Blanques va oferir un menú amb maridatge amb oli d’oliva verge extra. A la tarda, l’activitat es va traslladar al Mas de Colom - Casa Borges de Tàrrega.
Foto: Diputació de Lleida