Montserrat Rubinat presenta el seu darrer llibre

16/06/2025

“Terra de segadors”, a l'Espai Macià

L'escriptora i poeta Montserrat Rubinat va presentar dissabte passat a l'Espai Macià de les Borges Blanques el seu llibre "Terra de segadors", un relat sobre l'empremta política i econòmica dels comtes d'Urgell a la Fuliola i el seu entorn.

El llibre té dos grans fils conductors. D'una banda, ens transporta al passat d'un dels llinatges que han acomplert un paper més rellevant en la història política, social i econòmica de Catalunya des del segle IX fins a almenys l'entrada del segle XV. Rubinat ens ofereix un tast suggeridor d'allò que va ser l'acció política i econòmica de la família urgellenca en el territori específic de la Fuliola i el seu entorn. Un tast que convida a aprofundir en les accions de naturalesa molt plural que van protagonitzar al Ponent català.

D'altra banda, l'autora d'aquest llibre identifica l'acció que descriu amb allò que va constituir en el passat, i és també avui, una de les fonts de riquesa més rellevants d'aquestes terres catalanes. En aquest sentit, el llibre de Montserrat Rubinat és un homenatge als conreadors de la seva terra i a la tradició de segar i el batre.
InfoLleida