ACTUALITAT
UP demana mesures contra la reincidència davant l’augment de robatoris al camp
Vol més controls de traçabilitat dels estris i material robats perquè no es puguin vendre
Unió de Pagesos es va reunir ahir amb el director dels Serveis Territorials d’Interior a Lleida, Josep Ramon Ibarz, i amb el cap de la Regió Policial de Ponent dels Mossos d’Esquadra, Josep Codina Freixa, per tractar l’augment dels robatoris al camp de la Plana de Lleida els últims dies.
El sindicat ha posat sobre la taula la necessitat d’activar mesures contra la reincidència per evitar que els infractors delinqueixin de manera recurrent i ha instat els Mossos d’Esquadra a intensificar els controls de traçabilitat dels estris i material robats perquè no es puguin vendre en establiments o mercats il·legals. Unió de Pagesos també demana que es reforci la coordinació entre cossos i que, més enllà de l’augment d’efectius, es millori la prevenció i la resposta per garantir la seguretat al medi rural.
Unió de Pagesos recorda a la pagesia afectada per robatoris la importància de denunciar els fets per disposar de dades reals que es tinguin en compte estadísticament, i perquè els Mossos prioritzin els efectius al sector agrari i al món rural en general. En aquest sentit, el sindicat recorda la pagesia afectada per robatoris al camp pot posar-se en contacte amb els responsables d’Unió de Pagesos de la comarca on s’ha produït l’incident per poder-ho notificar als cossos de seguretat i treballar-hi conjuntament.
Foto: UP

