ACTUALITAT
Subvencions del Fons Nuclear a firmes del Segrià i les Garrigues
Més de 52 milions a empreses a l’entorn d’Ascó i Vandellòs
El Govern ha repartit 52,5 milions d’euros dels fons de Transició Nuclear del 2025. A través d’Acció, s’han atorgat a 183 empreses amb una inversió mobilitzada de 143 milions d’euros en projectes industrials d’alt impacte, d’innovació tecnològica o creixement empresarial.
Segons detalla el departament d’Empresa i Treball, es crearan 130 llocs de treball a l’àrea afectada pel tancament de les nuclears d’Ascó i Vandellòs. Els fons es distribuiran en quaranta-vuit municipis. Per comarques, un 27% dels ajuts s’han atorgat a empreses del Baix Camp, un 25% del Baix Ebre, un 19% de la Ribera d’Ebre, un 8% de la Terra Alta, un 4% del Segrià i un 2% de les Garrigues. En les properes setmanes s’activarà una nova convocatòria inicial del fons ja aprovada.
En la convocatòria del 2025 també s’han subvencionat projectes cooperatius, d’emprenedoria d’alt valor afegit o iniciatives empresarials que hagin suposat la creació de nous llocs de treball.
Pel que fa als ajuts a empreses, en el període 2023-2024 es van finançar actuacions per més de 150 milions d’euros amb 1.500 empreses beneficiàries i la creació de 656 llocs de treball dins de l’àrea d’impacte de tancament de les centrals nuclears catalanes. Amb aquests recursos també s’executaran 450 actuacions per acompanyar la transició energètica de la zona que han promogut els ajuntaments.
Per una altra banda, els fons de Transició Nuclear també beneficien pobles del Segrià i les Garrigues a la zona d’afectació de la nuclear d’Ascó destinades a millorar infraestructures municipals.

