ACTUALITAT
La Granadella, a punt per al tradicional Desclavament
Se celebra el Divendres Sant a l’església però el públic el podrà veure a l’exterior amb una projecció | Hi participaran 150 armats
La Granadella celebra la nit del Divendres Sant (22.00) el tradicional acte del Desclavament a l’església de la Mare de Déu de Gràcia, amb 150 armatsque participaran en el davallament de la creude Jesucrist, i que precedeix la Processó del Silenci. Aquesta proposta es diferencia de les de la resta de Catalunya perquè la figura de Crist té els braços articulats. Així, en el moment de treure-li els claus de les mans, l’efecte de desclavament i descens de la creu són més reals. L’objectiu de l’organització és acollir més de mil persones que podran veure la representació des de l’exterior de l’església a través d’una projecció amb tot el que passi a l’interior, i en un espai amb cadires. “És una festa emblemàtica. És religió i forma part de la cultura del poble. És un acte únic que volem mantenir viu”, va explicar ahir l’alcaldessa Elena Llauradó, durant la presentació.
Divendres a la tarda es preveuen diversos actes, com una visita guiada al Museu de l’Oli de Catalunya, o una visita lliure al recorregut de la Processó del Silenci, que tindrà lloc després del Desclavament. A més, l’ajuntament recomana a les persones que vulguin seguir l’acte del Desclavament des de l’interior de l’església de la Mare de Déu de Gràcia que hi accedeixin una hora abans de l’inici.
Així mateix, diumenge de Resurrecció tindrà lloc la Processó de l’Encontre després la Santa Missa (12.00 h).