ACTUALITAT
Busquen l'amo de les 8.000 'coronitas' robades i abandonades a Vinaixa
Sospiten que les van sostreure d’un camió però ningú no ha reclamat el carregament
El botí no és menor: 8.800 botelles de cervesa Corona, més coneguda com coronita. Els Mossos d’Esquadra busquen l’amo d’aquest carregament –370 caixes– que van trobar en un camió lleuger que fa uns dies va quedar avariat al quilòmetre 175 de l’AP-2 a Vinaixa. Presumiblement es tracta d’una mercaderia robada però, almenys fins ahir a la tarda, ningú no l’havia reclamat.
El carregament va ser trobat l’1 de juliol quan una patrulla va localitzar un camió amb una de les rodes destrossades i sense conductor. Els agents van observar que les caixes de cerveses estaven sense paletizar i desordenades, per la qual cosa van sospitar que eren davant del botí d’un grup de teloners –lladres que roben en camions que paren en àrees de servei dels quals esquincen les lones– i que havien abandonat la càrrega després de l’avaria.
Paral·lelament, uns quilòmetres més enllà, una patrulla va localitzar un turisme amb la roda punxada i una furgoneta aturada amb tres ocupants, que van negar tenir cap relació amb els vehicles avariats. Van ser identificats i a dos els constaven antecedents per robatoris amb el mètode del teloner i a la furgoneta hi havia cúters i altres eines per tallar.
Tanmateix, no constava cap alerta per robatori. Altres patrulles van fer una recerca per les àrees de servei i descans de l’AP-2 fins al límit provincial però no van localitzar cap camió violentat que transportés cervesa. Davant la falta d’una denúncia i, a l’estar identificats, els van deixar continuar. El camió i les cerveses van ser portats a comissaria i la investigació continua oberta.