ACTUALITAT
Absolt de prevaricar al divulgar l’oleoturisme de les Garrigues
L’Audiència exonera l’expresident del consell Jaume Setó
L’Audiència de Lleida ha absolt dels delictes de prevaricació, revelació de secrets i injúries l’expresident del consell de les Garrigues Jaume Setó. Va ser jutjat el passat 28 de gener arran d’una querella que va interposar la propietària d’un restaurant a la Floresta, municipi del qual Setó va ser alcalde i ara és regidor al govern.
El motiu va ser que l’establiment de la querellant va ser exclòs d’una campanya que el consell va elaborar el 2019 per donar a conèixer l’oferta turística vinculada a l’oli d’oliva de la comarca.
La propietària del restaurant va acusar Setó de prevaricar a l’excloure el seu restaurant, mentre que aquest, representat per l’advocat Eduard Arrià, va argumentar que ho va fer perquè l’establiment havia tancat. La sentència dona la raó a l’expresident del consell. Corrobora que el local “no desenvolupava cap activitat empresarial” quan el consell va elaborar la campanya i descarta que l’acusat “dictés una resolució que pogués qualificar-se d’arbitrària i que a més ho fes tot i saber la seua injustícia”.
D’altra banda, la sentència rebutja també que Jaume Setó revelés secrets a l’informar el consell que el negoci havia tancat. “El tancament podia ser conegut per qualsevol”, afirma, ja que era l’únic restaurant del poble. Finalment, absol també el querellat de l’acusació d’injúries greus al fer declaracions sobre els fets motiu de la querella a un mitjà de comunicació. “Ni pel sentit de les declaracions, ni pel sentit que les guiava, no poden ser emmarcades en el delicte d’injúries.”

