El Borges busca una salvació molt cara

02/10/2026

La Lliga s’ha reduït a només 10 equips i en descendeixen 2

“Aquesta temporada la permanència serà molt cara.” Així de clar s’expressava ahir Josep Lluís Andrade, director tècnic del Club Tennis Taula Borges abans d’obrir avui a Santiago de Compostel·la la vint-i-unena temporada consecutiva a la Superdivisió. La decisió de la Federació Espanyola de no cobrir les renúncies d’Alzira i Pontevedra ha fet que la Lliga es quedi amb només deu equips, dels quals dos perdran la categoria, per la qual cosa la lluita per evitar el descens serà titànica.

“Serà més complicat, no només pel fet que la Lliga és més curta, sinó perquè els equips s’han reforçat amb bons jugadors que els col·locaran en partits crucials, i això dificulta encara més la situació”, avisa el director tècnic del Borges, que considera una adulteració de la competició el fet que molts jugadors competeixin en diverses Lligues alhora. “Està bé per a la Lliga, perquè així pot tenir jugadors de gran nivell, i aquests poden guanyar-se millor la vida, però per als clubs és un problema perquè mai no saps contra qui jugaràs, i això distorsiona la competició, la fa menys justa”, va asseverar.

El quadre lleidatà mantindrà el bloc de la temporada passada, amb Marc Duran, Joan Masip i el del planter Cesc Carrera, reforçat amb dos incorporacions, la jove promesa catalana Luca Khidasheli, nascut a Sabadell d’origen georgià, i el número u italià Luca Mutti, que jugarà uns determinats partits. Els cinc jugadors alternen la Lliga espanyola amb d’altres d’Europa, i en el cas de Duran, dels Estats Units.

El CTT Les Borges Vall alternarà la competició domèstica amb la Europe Cup, en la qual entra en segona ronda després de caure en la prèvia de la Champions fa uns dies. L’equip debutarà del 13 al 15 de novembre a Varazdin (Croàcia) davant del Felbemayr Wels austríac, l’Olesno polonès i el Desportivo 1º de Maio portuguès.

Àlex Gargallo