Les Borges Blanques presenta la 3a edició de la caminada “Si no fos” dels Xafacamins

02/09/2026

El 18 d'octubre, adreçada a persones de 60 anys o més, tindrà dos recorreguts d’uns 9 i 13 quilòmetres

L’Ajuntament de les Borges Blanques va acollir ahir la presentació de la 3a edició de la caminada “Si no fos”, organitzada per l’Associació Xafacamins i adreçada a persones de 60 anys o més. L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde, Josep Farran; el president de l’Associació Xafacamins, Andreu Salvadó; i altres membres de la junta de l’entitat.

 La caminada se celebrarà el diumenge 18 d’octubre, amb sortida a les 10.00 h des de la plaça Independència, i oferirà dos recorreguts aproximats de 9 i 13 quilòmetres.

 A hores d’ara, l’activitat ja compta amb més de 100 persones inscrites. El límit de participació serà de 200 caminadors, mentre que el dinar tindrà un màxim de 150 places.

 Una de les novetats d’aquesta edició serà l’obsequi d’una motxilla per a les persones inscrites. A més, està previst que la setmana de la caminada es dediqui a la Setmana dels Xafacamins, amb altres activitats paral·leles que es donaran a conèixer properament.

 Les inscripcions es poden formalitzar fins a l’11 d’octubre a través de la plataforma ITER5.

Les opcions d’inscripció són:

  • Opció 1 – 15 €: inclou dorsal, motxilla d’obsequi, avituallament, serveis, assegurança d’accidents i ball vermut en arribar de la caminada.
  • Opció 2 – 25 €: inclou l’opció 1 i dinar, amb amanida, cassola de tros, postres, pa, aigua, vi, gasosa, cafè i xarrup.

 La caminada està organitzada per l’Associació Xafacamins, amb el patrocini d’Agroborges i la col·laboració de l’Ajuntament de les Borges Blanques, el Consell Comarcal de les Garrigues i la Diputació de Lleida.

 

 

 

Associació Xafacamins

L’Associació Xafacamins de les Borges Blanques està formada per persones majors de 60 anys que es troben regularment per caminar pels camins de l’entorn del municipi. L’entitat promou l’activitat física, la convivència i el coneixement de l’entorn a través de les seves sortides i activitats.

Àlex Gargallo